Tävlingen

Under helgen som var hade skolan anordnat en internationell tävling med deltagare från Japan, Korea, Kanada, Brasilien, England, självklart Kina å så Sverige. Sammanlagt var vi 130 tävlanden så det var väl en ganska stor tävling egentligen.

Det var samma tävling som jag tidigare nämnde som vi hade bestämt att vi inte skulle vara med på. Men i onsdags när vi var inne i hallen och tränade kom tjockis tränarn dit för att kolla på medans kineserna övade inför uppvisningen dom skulle ha på tävlingen. Men innan hon gick kom hon fram tills oss och sa att vi som tränade så bra borde vara med på tävlingen. Efter att jag och Zacke förklarade att vi inte hade tränat tillräckligt på våra former och att vi inte kunde dom tillräckligt bra för att tävla nu svarade hon bara "inga problem" å plockade upp sin mobil och ringde och anmälde oss.
Hahaha här har man inget att säga till om utan det är bara att göra som tränarn tycker. =P
Men eftersom det alltid är bra att få tävlingserfarenhet även i situationer som man inte alls hade räknat med så gick vi självklart dit och tävlade. Vi hade ju ändå haft hela tordagen på oss att träna på formen, då jag iofs knappt orkade köra halvform, men men, smådetaljer.

Under lördagen var det först invigning och sen uppvisningar av skollaget. Vilket kändes betydligt mer rätt än under EM då invigningen skedde efter att tävlingarna redan hade börjat.




                    



Ett par timmar senare var det Zackes tur att gå upp på mattan och köra sin form. Själv fick jag vara nervös en extra dag för jag körde inte försen på söndagen. Men jag hade ändå mer hjärtklappning medans Zacke tävlade än när det var min tur.

 
Tror Zacke var ganska nöjd sen när han såg filmen på sin form, själv har jag inte riktigt bestämt mig för om jag ska vara nöjd eller inte. Men jag klarade i alla fall att köra hela formen utan att ramla ihop och dö av utmattning så det är ju alltid nått att vara glad över =)

Å så fick vi varsitt diplom när det var klart, å diplom från tävlingar är alltid bra att ha.

Kommentarer
Postat av: Mia

Tjusigt!

2009-08-26 @ 09:16:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0