Ny vecka - ny träning

Eftersom vi nu tränar styrka tre gånger i veckan gäller det att byta eller i alla fall ändra lite på övningarna varje vecka. Hur ska jag kunna bygga några muskler om jag fortsätter att köra samma styrkeövningar som jag alltid har gjort?! Näe just det, det går inte.


Så jag fortsätter självklart med att träna helkropp och i dom övningar som jag vill fortsätta köra är det mer vikter, fler reps eller fler set som gäller för att bli starkare. Så nu måste jag köra på 80kg i benböj istället för mina behagliga 70kg som jag gillar så mycket. =)

Dagens styrka
Pull ups 5st * 5 (mot slutet fick jag hoppa upp och bara köra ner för att orka) svagt, men det är ju därför jag har börjat träna.
Dips 8rep * 3 mellan två stänger kroppen hängandes under, kanske heter nått annat. Så insatt e jag.
Situps sammanlagt 90 st, med vridningar och raka + statisk
Benböj 50kg 6st, 60kg 6 st, 70kg 8 st, 80kg 6st, 70kg 8st.
Utfall 20kg - gick runt tills det brändes
Bänkpress 30kg 10st, 35kg 10st, 35kg 10st
Vader 60kg 20st * 4 tåhävningar på höjd kant

Humm.. tror inte att jag missade nån övning som vi körde. Men så är jag ganska seg i huvet nu också såhär efter passet. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0