Balans

Måste ju självklart tips om min nya balansövning jag har börjat med. Efter varje gång jag har övat den klarar jag min balanssvårighet i formen utan några problem alls!

Lägg en ca 5 cm hög platta på marken framför dig, blunda och ta ett steg framåt så du ställer dig med ett ben på plattan. Sen ställer du dig i den balans du behöver öva på, för min del "korsadeben balansen". Om du bara vill ha bättre balans rent allmänt så kan du bara stå på ett ben och dra upp det andra knät. Stå så i 10sek innan du tar ett steg framåt, fortfarande med ögonen stängda, så du nu kliver ner på marken igen med andra benet och ställ dig i balansen igen i 10sek.

Öppna ögonen vänd dig om och börja om, varannan gång kliver du upp på plattan med vänsterbenet varannan gång med höger. Jag brukar köra ungefär 10 varv, alltså kliva upp på plattan 20ggr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0