Motivation och vilja.

Idag känns som en toppen dag. Motivationen är hög och jag har tränat två wushu pass och ett ben pass. Snart är jag på väg ut för att träna spänst. Vissa dagar är träningen verkligen en självklarhet, jag skulle inte klara mig utan den. Vad jag äter, dricker och mattider, allt är för att nästa träningspass ska gå bra.

Sen kommer svackorna som jag tror att jag aldrig kommer komma ur... Men nu ska jag vara berädd på nästa svacka, dom är bara att acceptera, alla har dom och det går inte att undvika. Vad man kan göra att försöka kämpa sig ur dom, steg för steg ta sig tillbaka till toppform.

Något som alltid är bra och ökar motivationen är att se folk som verkligen inspererar en att köra vidare.
När vi ser dom får vi känslan av att vilja vara precis som dom. Lika snabb, lika stark, lika snygg, lika smal, oavsätt vad man har för mål finns det alltid folk som gör det lättare för oss att komma dit.

En riktigt bra sampler med Zhao Qing Jian brukar kunna få upp min motivation ett snäpp.



Träna hårt och inse att svackor är en del av oss alla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0