Ladda med OS

Börja dagen med att titta på OS är aldrig fel för att få upp träningslusten. Att se hur dom står och laddar, nervösa, många dunkar lite på musklerna för att få igång dom. För att sen under en kort stund försöka ge allt dom har. Iofs så kan det även vara en längre stund beroende på vad det är för sport, hur som helst så har alla bara en changs för att lyckas. Gaaa vilken press, jag kommer svimma på EM. Ok men det var i alla fall positivt att att titta på OS, veta hur mycket alla där har fått kämpat, vissa länder har någon bra i nästan alla grenar. Dom där länderna där sport faktiskt räknas där folk från början kan satsa på att bli bra i sporten istället för att få höra att man måste utbilda sig, skaffa ett jobb. Konstigt att Sverige inte har särskillt många bra idrottare, här är ju idrott bara en sidosysselsättning oftast.

Efter att ha tittat på sporten så var det dags att träna själv, kändes bra efter att ha vilat. Orkade ta i ordentligt under lång tid, nu är det intag av protein och kolhydrater, alltså mat. Sen måste jag iväg och köra benstyrka. Jag hoppas på att i alla fall träna 3 timmar om dan, speciellt om jag är ledig från jobbet. Så om styrkan går snabbt att köra måste jag även ut och springa ikväll. Får se hur länge jag kommer orka med det här. =) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0