Hårdare, djupare och bättre

Veckans sista ledarledda träning är avklarad.
Tjockis tanten (tränarn) kom in, gick och pratade med en annan tränare, sa att vi var lediga på måndag å så gick hon igen. Vilket gjorde oss ganska glada, inte det faktum att det inte är någon träning på måndag men att vi fick ha en kille från skollaget som tränare idag. Jag tror det gör oss alla lite mer motiverade att ge vårt bästa, för mig är det i alla fall så att såfort jag har en tränare jag inte är så van med eller är i en grupp jag inte brukar träna i så tar jag i lite extra. Förmodligen i hopp om att dom ska tro att jag är bra. =)

Vart riktigt slut och efter träningen så vägde nog kläderna i alla fall 1 kg mer för att dom var så blöta. Å medans dom i gruppen som inte vart i Kina så jätte länge satt och kollade in skollaget och med jämna mellan rum lät "Woow" "shit" "Oooh" så passade jag på att gå snäppet längre med min stretching. Idag var det inte båda benen på marken som gällde utan det främre benet la jag upp på en bänk innan jag plockade upp min 15kg vikt. Lite ont men det måste ge snabbare resultat så då får det vara värt det =p.

Nu är det pasta och tonfisk dags, lite vila och sen ska vi ta oss tillbaka till hallen för att försöka köra ett ordentligt fys pass. Men just nu har jag lite problem att ens gå på benen.

Kommentarer
Postat av: Therese

Ja, jag vet inte jag, det kanske är en svensk grej att man ska försöka visa att man är bättre än vad man är när man är med främmande människor. Jag prata med en svensk mamma för nagra dagar sen, som precis har fatt sin nr2, fast denna gang pa vanlig väg (inte kejsarsnitt). Under förlossningen fick hon för sig att hon skulle visa alla barnmorskorna att hon klara det hela utan problem (fast hon igentligen höll pa o krevera av smärta). När hon efter 4 timmars plagande gick med pa att ta smärtstillande för att kunna slappna av och äntligen fa ut bebisen sa funkade det galant..



Det är bra att inte vara bäst ibland!

2009-04-03 @ 16:55:29
URL: http://dagmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0