Wushu VM tävlingsdag 1

Efter en del problem med väderet när det var tänkt att vi skulle landa i Toronte så kom vi fram efter 20,5 timmar istället för 12timmar och 45minuter som det var tänk. Med mindre än 30timmar kvar tills Zacke skulle tävla var vi äntligen framme på hotellet och kunde sova ett par timmar innan vi blev väckta av dom andra svenskarna som ville kolla om vi var framme än.

Nu har Zacke nyligen kört sin vapenform och han kom på en 14:e plats. Även om han ville komma bättre än 12a så är han riktigt nöjd, hans rörelser och grunder var nämligen bland dom bästa där han hade plaserat sig om det inte var för att han bara fick 1,1 i hopp poäng. Vi är inte riktigt säkra på varför han fick så lite poäng i hoppen men vi ska kolla igenom formen ordentligt sen, jag skulle gissa på att han sparkade för lågt i ett av hoppen och därför blev av med 0.4poäng.

Nu är det en timme kvar tills jag ska tävla så nu ska jag smälla in en hamburgare från McDonalds så min mage slutar kurra sen skulle jag gärna vilja sova en stund men det hinns nog tyvärr inte med.

Kommer komma fler bilder och filmer senare på tävlanden och från invigningen igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0