En lerig runda innan undervisning.

Igår efter jobbet hoppade jag på cykeln och trampade hemåt för att direkt sätta på mig sportBHn och sticka ut för en springrunda innan wushupasset.



Jag tänkte ta en 9km runda och springa direkt till träningshallen. Men på grund av regnet och det faktum att jag sprang på stigar i skogen var jag både genomblöt och lerig om ben, fötter och jacka. Så jag fick ändra planerna och sprang hem efter 6km för att byta om igen till torra och rena träningskläder innan jag skulle undervisa våra nybörjare i wushu.

Första passen med nybörjare är jämt värst, just när dom inte vet nånting alls. Men som tur är så börjar det redan bli bättre och dom uppfyller de flesta kraven jag har på nybörjare. Dom kommer i stort sett på alla pass, dom tränar bra, koncentrerar sig och lyckas göra som man säger - om än bara under väldigt korta perioder. Roligast är det självklart att vi redan nu ser potensial i dom.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0