Surströmming och grillning

SURSTRÖMMING
Igår var vi hos killens mamma på surströmmingsskiva. Det var inte så många som åt surströmming iofs, dom flesta åt någonting annat. Jag smakade lite men det var verkligen inte mumsigt. Första tuggan gick bra för då fick jag inte med så myckte fisk det vart mest bara potatis och lök. Men nästa var det jätte mycket strömming. Jag gick iväg och spottade ut det i servetten, så torkade jag tungan med den också. Sen proppade jag i mig allt möjligt annat för att få bort smaken. 

Grillning 
På kvällen åkte några av oss ut till Dalsjö för att fiska, grilla och bada. Det var bara en som fick napp så vi grillade mest bara korv. vi hadse med oss kol som vi hällde ut på berget och när det började skymma fyllde vi på med lite döda pinnar för att få en liten eld, blev riktigt mysigt. Men ingen av oss kom i vattnet på hela kvällen, blirkanske nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0