drömmar

Idag fick jag post från mamma och farmor. Det farmor skickade ligger inslaget i julpapper, och även om jag inte ska fira jul i år så kan jag inte öppna det. Började ta bort snöret men det kändes fel eftersom det egentligen är tre dagar kvar tills det är tänkt att jag ska öppna den. Så jag satte på snöret igen och la undan den tills vidare.

Mamma skickade godis och tidningar, öppnade ena och bläddrade igenom snabbt utan att läsa. Men så såg jag uppslaget "Vad betyder dina drömmar?" Sånt intresserade mig mycket när jag var yngre så jag stannade upp för att se hur dom vanligaste drömmarna tolkades enligt den här artikeln.

"Tappa tänder - det kommer en positiv förändring, ju mer dramatisk tandtappning desto större och mer spännande förändring."  Det händer ganska ofta att jag drömmer om det, ska försöka minnas nästa gång så får vi se om det är något positivt som händer då. Minns en dröm då jag tappade tand efter tand tills alla var borta, måste ha vart något jätte skoj som hände då. =)

"Flyga - styr du själv är du i behov av större frihet. Har du svårt att komma dit du vill behöver du större trygghet i din vardag." Flög runt gjorde jag väldigt väldigt mycket när jag var yngre. Oftast kunde jag bestämma själv vart jag skulle eller hur högt, så jag ville väl ha frihet när jag var liten.

"Bli jagad - du har svårt att hinna/orka med de krav som ställs på dig." Dom här drömmarna hade jag nog blandat med mina flygdrömmar, kanske därför jag ville ha mer frihet. Inte för att jag minns några vidare krav, men nöjd var jag ju inte riktigt. Oftast var dom här drömmarna i form av att jag kände ett hot och ville springa iväg men inte kunde. Sjukt jobbiga, men som tur är så är dom borta och dom jobbigaste drömmarna jag har nu är att tappa tänder, men det är ju tydligen bra.

Nu tror jag inte att jag har några "typiska" drömmar längre. Mest bara som en vanlig vardag, så allt är väl frid och fröjd. Men nu ska jag krypa ner i sängen så får vi se om det händer något spännande i min hjärna i natt.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Visst va vi fina =) soffan står brevid vår andra soffa, riktigt snyggt... har väl aldrig nån gång längtat till februari.... =)Du har väl sett bilderna på lägenheten??

2007-12-22 @ 09:58:53
URL: http://fiamaria.blogg.se
Postat av: sofia

tycker det är så intressant med drömtydning! men lite läskigt också ;)

2007-12-23 @ 10:52:57
URL: http://mayflower.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0