Dui lian

Solen skiner och har på många ställen inte bara smält utan även torkat upp all snö. Men i skuggan finns det spår av vad som hände igår.

Jag var tydligen inte den enda på träningen som sov halvdåligt i natt. Många släpade benen och gäspade. Gjorde illa armen lite på uppvärmningen så armarna fick vara hängandes under grundsparkarna, vilket knappast gjorde att jag vaknade nå snabbare.

När det var dags för hopp blev det samma procedur som i början av passen alla backar undan, knyter skorna, dricker, ingen vill vara först. Suck.. Att det ska vara så himmla svårt. Efter 3 månaders träning, 5 dagar i veckan, varje pass exakt likadant och folk har ingen aning om vad dom ska göra. Snäll som jag är hjälper jag idioterna genom att gå först... Är det uppenbart att jag blir trött på dom ibland?.. =)
Med orden "jag ska bli bäst" malandes i huvet för att inte ge upp för frestelsen att bara sätta sig ner och inte gör ett dugg gjorde jag så gott min slappa kropp klarade av idag.

Sen var det duilian! "Gubben" i skollaget kom och lärde oss raksvärdfight.. Han är väl kanske runt 26år, så han är en av dom äldre som är med i skollaget och kommer förmodligen snart lägga av. Får ta och filma sen så jag kommer ihåg båda personernas rörelser eftersom jag bara lär mig den enas nu. Men det är skoj i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0