frukost

Sitter och äter en liten yogurt som jag har blandat ner valnötter och gröna russin i. So far so good. Men den är bara på 200g och det är ju ingenting om man lägger i tanken att jag ska träna i tre timmar sen. Men det är ju så himmla svårt att äta ordentligt på morgonen tycker jag.

Ibland blir det bara en liten muffins till frukost.
Jag vet ju bättre och vill äta bra på morgonen, men det är inte det lättaste när man bor i Kina. Sure, skulle jag vara sugen på vitt bröd, som är sötare än en bakelse, med sylt eller marmelad på så skulle det inte vara det svåraste att hitta. Men jag är svensk, inte många av oss vill ha sånt till frukost tror jag.

Nä tacka vet jag det där goda sport brödet som är lite mörkare med smör och ost på, å goda ostar finns det för den delen knappt heller. En gång hade IKEA det och alla svenskar blev jätte glada. Å så vill jag ha svensk mjölk till frukost. Inte den här grädden som brukar säljas i alla andra länder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0