Huvudvolt

Ja det blev lite ditang träning på dagensprivat pass. Brände armbågen lite eftersom jag glider med den på mattan när jag landar vissa rörelser. Mindre skönt kände jag nu när jag satte mig framför datorn och ville vila armarna på skrivbordet, svider..

Men att det ska vara så roligt att kasta sig på marken, det är lite skumt tycker jag. Kanske är därför små barn är så glada, för dom ramlar helatiden..haha

Klarade två nya saker för första gången idag.
1 Hoppa upp från liggandes på marken utan att använda händerna, tidigare kunde jag det bara med hjälp av händerna, Guo xiong sa som vanligt "very easy" och det var faktiskt ganska lätt när jag insåg vad som var felet.
2 Gjorde jag efter att träningen var slut och vi var kvar för att leka lite, då blev det en huvudvolt.. med händer, inte bara huvudet. 

Gjorde även lite andra saker som jag klarade för första gången, men det var för att det var första gången jag gjorde dom, allt var ditang saker. I och för sig var det första gången jag testade huvudvolt också tror jag, men ändå.  

Ett klipp på ditang, så ni förstår vad det är jag håller på och lär mig nu. Både huvudvolten och upphoppet är med. Mest bara hoppa runt som en galning på marken. Men så heter det också "ground boxing".


Kommentarer
Postat av: Sabor

Ha en trevlig måndag ; )

2007-11-19 @ 09:15:45
URL: http://sabor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0