Landslaget

Nu har alla landat här i peking och Zacke har åkt iväg för att skriva in sig.
Orkade inte följa med för jag vet att det bara kommer vara en massa strul. Det är nämligen ingen som har någon vidare koll. Nicklas (landslags coachen) visste inte vart dom skulle bo, han vet inte vilka kläder dom måste ha på sig när dom tävlar, undrar om han ens vet vilken dag dom ska tävla på.
 
Ska jag vara helt ärlig så är svenska wushu förbundet inge vidare.. =)
Vi har fått höra av vår kinesiska tränare att i vapen måste man inte ha några hoppsparkar alls, men det har inte Nicklas sagt någonting om till varken Zacke eller Magnus, undrar om han vet om det eller om han bara inte vill säga något eftersom dom andra som ska tävla är från hans egen klubb..haha. Nej nej jag tror inte alls att han är partisk.

Det är bara att när han sa att Zacke inte kunde vara med i landslaget var det för att han ville satsa på ett yngre team, och att man måste tävla mycket i sverige och komma bra för att kunna vara med.. Låter ganska rimligt, förutom att Zacke är 22år och har minst 3-4 år kvar som han proffitionell tävlande.
Dom som istället kom med i landslaget var båda från Nicklas egen klubb, dom har aldrig vunnit en tävling över Zacke, den ena är lika gammal som Zacke och båda har kommit sämre på tävlingar än andra svenskar också... Men Nicklas tror på dom, som han säger....

OK jag är Zackes flickvän och är helt klart inte opartisk, men det är inte bara jag som blir irriterad på detta. Flera i vår utlänningsgrupp som har sett alla av dom träna tycker att det är helt sjuk och samma med vår kinesiska tränare. Men men, nån gång i framtiden kanske wushun kommer kunna bli en ordentlig sport även i sverige, och jag hoppas att jag kommer kunna hjälpa till att fixa det. Först måste bara styrelsen fixas lite... hahaha. Om dom skulle läsa min blogg kommer jag förmodligen aldrig mer kunna komma bra på en tävling i Sverige.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0