Svart taxi.

Som vanligt när vi vill någonstans så tog vi en av svart taxina utanför skolan. varje fredag åker vi till pizzerian för att beställa hem och verjegång kostar det  15kr. Med idag när vi var framme så sa han att han ville ha 20. Vi åkte med en vi inte hade åkt med förut. Han försökte förklara att det var massa bilar och att att han faktiskt skulle åka tillbaka också. Hahaha som att vi skulle betala för hans resa tillbaka.

Nä vi gav honom 15, sa att det var för dyrt med 20 och hoppade ur. Han blev ju inte arg eller nått, vet väl lika väl som oss att det inte var värt mer, utan ville bara försöka tjäna lite extra när det var utlänningar han körde.. GLÖM DET!!

Kommentarer
Postat av: gelehalonet

15kr før en taxi? Det e väll ändå ganska billigt:)
Men tänk på att aldrig åka taxi själv hem...inte ens vittaxi..jag gjorde det hem från krogen en gång..o taxichaufføren undrade hur mycket jag tog før en avsugning..då insåg jag hur illa den taxiresan egentligen kunde gått.!! :) Kul att du hittade till min blogg Cissi:) Søt blogg by the way:)

2007-11-16 @ 15:57:23
URL: http://www.pinkydragon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0