Het natt

Lördag natt. Jag ligger svettig i sängen och andas tungt, vrider och vänder på mig för att hitta en bra ställning. Zacke ligger bredvid mig helt utslagen nu, jag tror han har somnat.
Jag börjar rysa, det kommer nerifrån och upp... trycker träcket hårdare om mig. KALLT...VARMT... känslorna avlöser varandra.
Tillslut känner jag att jag inte kan hålla på det mycket längre, det känns som om det kommer krypandes innifrån. Jag råkar väcka Zacke för att jag låter för mycket, han drar mig på ryggen och frågar hur det är.
Det känns bättre nu, svarar jag och kan lugnt sova en stund efter det. Tills jag ännu en gång vaknar med samma känsla.

Det är inge roligt att må illa och vara sjuk. Ena stunden svättas man, nästa fryser. men skönt att bara spy en gång i alla fall. Måste ha ätit något dåligt bara. Kunde knappt äta nått på söndan och började må illa igen när jag kände lukten från Zackes mat. Men nu när jag vakna så kändes det mycket bättre igen, har till och med ätit frukost. Ska äta ordentligt idag så kan jag börja träna imorgon igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0