Back in gnesta

Hemma igen, klev innanför dörren inatt vid halv tre tiden. SÅ SKÖNT! Efter 16 timmars bilresa, självklart med kaffe pause mest helatiden =)

Jag började resan med att första natten skriva upp vad jag hade gjor den dagen för att inte glömma det. Men tyvärr blev det inte fler nätter som jag gjorde det. Men jag ska försöka få med lite. 
Den första lyckade saken var färjan över till Tyskland från Malmö där vi var den enda personbilen bland massa massa långtradare. Chauförerna tittade på oss med förvånad blick och fick sig ett skratt när jag hittade ett lekrum och kastade mig upp på en klättervägg som var ungefär lika hög som mig, och pappa var inte sen att föjla med upp. Men på färjan hade dom värdens buffé så jag kunde äta mig proppmätt, jätte gott och den kostade bara 60 kr. Typsik lastbilsförar-måltid!
Efter en biltur då det var bäst att bara sitta tyst när man åker med tre stycken som alltid tycker att dom kan och vet allt (lite jobbigt ibland) var vi i alla fall framme. Då får jag veta att jag inte behövde skriva något tal till dopet, vilket iofs var bra för jag var inte klar med det. Men däremot så skulle jag säga en förbön PÅ TYSKA! Hahaha
Några turer på stan för att leta kläder för mamman och barnet att ha på dopet och köpa massa vin och sånt till mina föräldrar, efter mycket letande lyckades vi i alla fall hitta något passande. Då och då sa jag att jag gärna ville veta vad jag skulle säga för bön, och samma morgon som det var dags för dop, då fick jag veta. Ojoj någon timme hade jag på mig för att lära mig ett tal på Tyska. 
Men det gick säkert bra, det tyckte i alla fall vi svenskar som inte hade nån aning om vad jag egentligen sa eller hur det skulle uttalas. Tyskarna sa ju också att det var bra, men det är väl klart folk säger det efter att man har stått och hållt ett tal. Haha  
Sen var det smörgåstårta, kakor och en annan tysk jätte tårta på mottagningen. Mamma påpekar att jag är utstirrad av Emily´s (bäbisens) farbror, vilket jag har fått höra varje gång jag är där.
Dagen efter dopet åkte vi alltså tillbaka upp genom Tyskland, över till Danmark och igenom, sen över till Sverige och hem.
Så mysigt att få krypa ner bredvid Zacke igen som låg och sov när jag kom hem. Men honom väckte jag med en jätte kram och massa pussar. =)

Så tillbaka till det vanliga och ikväll är det nybörjar-pass!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0