Fram med träningsfreaket

För att slippa den otroligt jobbiga känslan av att vara en fet latmask så drog jag på mig träningskläder och gick iväg för en timmes formpass. Vet att det var tänkt att vara vilodag idag, men jag kom på att det inte är något jag förtjänar försen efter tävlingen =)  Så jag ska försöka köra i 20 helaformer  fram tills den 11:e då det är dags att tävla och jag vill gärna att det ska gå bra.

Kan inte fortsätta med att bara gå ut och springa, fysa eller göra någon annan liten övning och tänka "Jaja, jag har i alla fall gjort någonting idag." Det håller inte att träna så lite som jag gör och tro att jag ska komma någon vart. Nu jämför jag mig inte med "vanligt" folk som ofta säger att jag är jätte tråkig som inte gör annat än att träna, jag måste jämför mig med andra som också satsar på att komma någon vart med sin idrott. Där ligger jag helt klart i underläge i träningstimmar, i alla fall nu sen jag kom hem från Kina. Men jag har lite problem att bestämma mig för vad jag ska räkna in i träningstid. Ska promenader få räknas in som träning om jag inte ens blir andfådd eller svettig av det? Ska fysträning som jag inte får träningsvärk av räknas? Eller ska enbart wushu få klassas som RIKTIG träning? Får väl lösa det genom att öka takten när jag går och alltid träna så hårt att träningsvärk är garanterat. =) Sen att jag varje dag övar wushu tekniker borde egentligen vara en självklarhet.
image269
Om jag tränar en timme till idag så är jag nog nöjd sen. Kanske =)

Det är synd att vara riktigt bra på wushu kommer hand i hand med skadorna, ser ju på den här killen hur bra träningen är för knäna. Men jag önskar jag hade alla hans skador om det betydde att jag även fick hans wushu skills, haha =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0