Skit bok

Drog fram en bok ur hyllan i hopp om att man kanske kunde hitta nått bra om motivation så jag ville träna mer. "Idrottspsykologi". Men som framgår ganska tydligt i rubriken så hittade jag inte riktigt vad jag sökte. Det första jag insåg när jag började läsa kapitlet om motivation var att jag mest bara tränar för att undvika misslyckanden. Istort sett alla andra anledningar var bättre...skit kul. Så jag hoppar till nästa kapitel istället för att hitta nått bättre. Men där står det att sport är för män, att endast estetiska sporter är kvinnliga och att kvinnor som tränar kan räknas som inkräktare.
Ok att wushu är väldigt estetiskt av sig men det är ändå en kampsport å helt klart nånting som män faktiskt är bättre på än kvinnor.

Så nu sitter jag här arg som ett bi, säkert för att jag misslyckades med att hitta nån bra motivation förutom den att jag inte gillar att misslyckas. *suck* Att vissa dagar ska vara så mycket svårare än andra bara på grund av vad man tänker när det är dags att träna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0