Träna 30h i veckan, JA TACK!

Idag är det vilodag, Kom ju på nu i veckan att vi inte har några ordentliga vilodagar, så det var dags att låta kroppen återhämta sig en stund. Men imorgon sätter jag igång igen, Zacke får vänta tills på måndag för han tränade i fredags. Men idag ska jag skriva ner ett nytt tränings-schema för veckan. Det var faktiskt riktigt bra att ha ett sånt, då blev jag ju tvungen att göra det som stod annars hade de vart så tråkigt i slutet av veckan om det bara var en massa gula noteringar i schemat (gult för det jag inte har gjort, grönt för det jag gjorde) Så mycket skönare att titta och se att man har gjort allt. (Förutom första passet då jag var arg över tvätten)   =)

Jag måste sätta lite mer press på mig själv. Har man ingen tränare så kan man inte vara så snäll mot sig själv att man låter en sluta bara för att det är tråkigt eller att jag är trött. Nu är schemat lite som en tränare. När jag känner mig pigg, stark och har viljan att bli bäst då sätter man sig och skriver ner vad jag måste träna för att kunna nå målet. Sen vet jag hur irriterad jag kommer bli på mig själv om jag inte gör det som står.
Ibland blir man tyvärr lite tidsoptemist när man sitter och tänker, jag tror att jag ska hinna hur mycket som helst på ett träningspass.

Hade vi kunnat träna på heltid så kanske vi faktiskt skulle kunna bli nått....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0