sparka i parken

Ja jobbigt var det ju helt klart igår. Men jag gjorde en liten upptäckt vad gäller eleverna, dom verkar inte ha en aning om hur man gör för att ta i ordentligt. Har faktiskt svårt att tro att så många saknar musklerna för att kunna tokspurta. Sista intervall varvet la jag mig i slutet för att kunna se vilken fart dom hade när det var dags att kuta. Men för kanske lite fler än hälften så kom det aldrig någon spurt, utan tempot ökade från jogging till vanlig springning. Kan kanske ha vart så att dom var trötta eftersom det var sista varvet och att dom var übersnabba i början, men det kan jag inte riktigt se framför mig.

Nu ska jag ta mig ut och jogga en runda innan alla moln kommer. Sen hade jag tänkt att köra grunder i parken. Parker tycker jag är mer till för taiji, kan vara för att alla tanter och gubbar jämt stod i parkerna och tränade. Men men det kan väl funka lika bra för modern wushu också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0