Konditionsträning

Igår var det helt klart jag som var dålig. Körde bröst, triceps, trapetzius och rygg så att musklerna kändes riktigt hårda och trötta. Sen halvvägs in i magträningen så började jag och Zacke prata om konditionsträning. Stort misstag! Jag försökte förklara för honom att intervallträning var mycket bättre om man ville träna konditionen än vad det är att springa samma tempo i 40minuter. Jag HATAR att ha fel, jag HATAR när folk inte fattar vad jag menar när jag försöker förklara. Å i det här fallet så har jag ju rätt man han vägrade tro på det och jag blev bara mer och mer irriterad och arg. Slutade med att jag inte kunde träna längre för jag tänkte bara på hur jag skulle kunna förklara det för honom. Å så var jag ganska förbannad. Något som han inte alls fattade att jag var. =)

Idag kommer det i stort sett bara bli fys på träningen eftersom det inte är någon träning på fredag så måste vi köra fredagsfyset idag. Jag tror det kommer bli ganska jobbigt och är nästan säker på att minst en kommer ta en eller två pauser. Blir så trött på honom.. Blir mycket konditionsträning också, på mitt sätt med intervaller. Även om det inte blir optimalt med dubbelt så lång tid snabbt som långsamt. Så får vi köra senare när vi tror att i alla fall hälften skulle klara av det. Inte så super skoj att göra en övning som bara en eller ett par klarar av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0