Vem är dålig

Ibland funderar man över om man inte alls borde vara tränare, är det så att vi är jätte dåliga på det. Men nej, det är väl inte så det är. Precis som Zacke säger så kan vi ju inte göra mer än att berätta för dom vad dom gör fel och ge dom tips om hur dom ska göra istället, sen är det upp till dom att faktiskt göra som vi säger för att bli bättre. Det är det där lilla sista som inte många lyckas med. Men så är det en eller ett par som faktiskt ändrar på det dom gör fel när vi säger till. Å man ser verkligen skillnad!! SÅ mycket roligare att vara tränare då.

Men idag är det inget träningspass så då hinner vi träna hur mycket som helst själva, å det är överkropp det är tänkt att bli. Igår var det ben och det känns som om jag måste köra ganska mycket mer rygg och mage för att hinna med i benstyrkan. Kör jag benböj på 80kg är det nämligen mest jobbigt för ryggen så idag får det lov att bli ett riktigt hårt pass.

Jag ligger fortfarande på strax under 60kg i vikt så nu kör jag alltså på 133% av vikten i benböj, jag vill gärna klara 150%, tills vi åker till Kina i september. Det räcker faktiskt med att bara maxa 90 kg jag behöver inte orka köra flera stycken. Men nu är jag för svag i ryggen så jag vågar inte gå ner djupt när jag har så mycket, fast jag vill gärna tro att benen skulle klara av det. =P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0