Vinnar lust-självklart, träningslust-ingen

Vart är känslan? Sitter hemma, skrivit en jobb ansökan och sen har jag hela dagen på mig till annat. Med annat menar jag träning. Ändå sitter jag bara som en hösäck här framför datorn. Vet att jag måste ut och springa även idag, sneglar ut mot en grå himmel. Jag vill bara inte.
Jag vill ju att det ska gå bra på tävlingen, jag vill vinna, eller göra en jätte bra uppvisning om det inte blir någon gren för tjejerna den här gången heller. Ändå kommer inte lusten till att träna.
Som så många andra tänker: "Jag vill gå ner i vikt, vill bara slippa den jobbiga vägen dit." Ibland vill man bara ge upp, vad är vitsen med att vinna egentligen? Att kämpa mot ett EM där jag vet att ryssarna regerar stort.

Om det bara var en sak att jobba på hade det vart så mycket lättare. Men när man har stelhet, kondition, styrka och spänst så känns det slitsamt och man vet inte riktigt vart man ska börja eller om det är någon vits med att kämpa sig igenom löparrundan med vikter på. Jag blir ju ändå inte bättre på alla tekniker... *suck*


Jäkla ryss, vinna vm och allt, trots att kineserna har många tjejer som är bättre!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0