Dagen efter

Såhär dagen efter en tävling tycker jag det är ganska passande att ha vilodag, även om min kropp gick in i vila redan efter halva dagen igår då vi hade suttit i hallen i 4 timmar och haft tråkigt. =) Men idag blev det ingen träning alls för min del, bara en promenad i morse. Bara för att jag inte ska träna så betyder ju inte det att jag måste sitta still hela dagen och jäsa. =P

Nu ska jag börja ta till vara på värmen utomhus vilken gör det lättare att bli varm i kroppen och en utmärkt tid för att stretcha mycket. Måste helt enkelt bli lättare att komma ner i spagat nu när jag planerar inför nästa tävling. Något även alla andra i våran klubb kommer få erfara snart under sommarträningen. Speciellt de som själva fundera på att börja tävla. Jag som älskar att planera en massa sitter för fullt och planerar hela sommar träningen och även höstträningen. Har även börjat tänka lite inför 2009 då vi gärna vill skicka några fler från klubben på tävlingarna. Så nu gäller det att köra extra hårt med dom som verkar lovande, men å andra sidan inte så hårt att dom tröttnar. Det svåraste är nog att få folk att bli tillräckligt intresserade och beroende av wushu att dom ska vilja låta bli att göra allt annat bara för att dom ska iväg och träna.
Dom måste få den här tanken "tyvärr, en annan gång kanske, jag har träning" och inget ska kunna få fram tanken "ja, jag kan ju träna imorgon istället". Jag har som regel att jag alrig får skjuta upp en träning som jag har inplanerad. Men däremot så kan jag tjäna in en träning genom att göra den tidigare istället. Men att säga att man ska göra den senare är en farlig tanke.
image276

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0