Gårdagens tävlingar

Wushu SM - 2008 är klart och dom enda grenar det blev tjejer i var traditionell handform och taiqi vapen. Så ingen tävling för min del denna gång heller, däremot gjorde jag en uppvisning som gick mindre bra då jag tappade balansen lite på två ställen. Haha eller ena gången tappade jag väl inte riktigt balansen jag spände mig bara inte utan tippade långsamt frammåt utan at göra nått åt saken. =)

Zacke är inte alls nöjd med hur det gick i hans former och för första gången på länge så vann han inte i handform utan bara i svärd (något han inte heller är nöjd med). Men jag tror inte han hade vart nöjd oavsett hur det hade gått. Han hade nämligen pratat ganska länge om att han inte ville vinna längre för nu tycker han inte att det känna som om han vinner för han är bäst, utan istället för att det är "Zacke" och "Zacke" ska vinna för han är bäst egentligen även om det inte går så bra på tävlingen. Flera gånger har jag hört honom säga att han skulle vilja göra massa fel och förlora så att han senare har någon att vinna över. Nu när det faktiskt blev så tycker han att det blev på "fel" sätt. Men fråga mig inte hur "rätt" sätt att göra missar så man förlorar är. =) Han är i alla fall lite glad över att han nu faktiskt har ett mål med träningen även på kort sikt, att det finns folk här i sverige som har vunnit över honom så han kan kämpa för att ta tillbaka titeln.

Tyvärr så hade vi en ganska stor skada på SM under uppvärmningen då en av killarna skulle göra ett hopp till mabu, halkade lite med foten, knät vek sig innåt och knakade till kanske rejält. Sen var det sjukhuset som gällde för honom. Sjukt tråkigt för han var en av dom bättre! Som säkert hade kunnat vunnit nu när Zacke förlorade 1,3 poäng redan i sin första del.

Nu tror vi inte att det är någon mer tävling försen till hösten, men inget datum är bestämt ännu så vi får se. Men nu kan vi börja göra om våra former lite och öva på nya roliga svårigheter att lägga in i dom. Så självklart kommer vi fortsätta träna för fullt även om det säkert blir många inslag av fotboll och lekar nu när det är varmt ute. =)
image275
Ska väl även göra en SM sampler att lägga upp sen, men då måste jag ta mig över till min egen dator. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0