Enligt planerna

Men tanke på vad jag hade för planer för dagen så var det väl inte allt för svårt att räkna ut att jag var ledig från jobbet. Jag är ju inte mer än människa och tyvärr lika lat som dom flesta därför gäller det att ha ordentlig koll på sig själv om jag ska göra det jag vill göra för att må bra på längre sikt. För visst kan vi tro att vi mår bra av att få sitta i soffan och bara ta det lugnt/ ha det skönt. Men hur många är egentligen nöjda med sig själv i efterhand när vi vet att vi hade kunnat göra nått mycket bättre med vår tid. Bara så sjukt svårt att övartala sig om det när man väl sitter där.

Därför gäller det att göra upp en plan och hålla sig till den. Så igårkväll när jag gick och la mig plockade jag fram träningskläderna och la bredvid sängen. Att gå runt och välja kläder på morgonen kan nämligen vara en fälla, tar det för lång tid kan man slappa ihop. Av samma anledning blev det bara en proteinshake innan rundan. Egentligen är dom inget som jag rekomenderar med tanke på alla smakämnen och aspartam och annan skit som dom innehåller. Å så mår jag lite illa när jag har druckit den, men jag vet ju att det är bättre för musklerna att få i sig lite protein innan jag börjar träna på morgonen. Å om jag sätter mig för att äta frukost så vill jag inte resa mig igen för att gå ut och springa.

Wushu passet gick snabbt som vanligt när det bara är en timme, och nästan alla klarade stå-upp träningen. En kombinerad träning för mage och ben. Du sitter ner och med hjälp av en annan person som håller i benen gör först en vanlig sit-up, men istället för att vända innan du kommer upp för långt fortsätter du helavägen och sen i slutet ställer du dig upp helt. (självklart utan att ta hjälp med händerna i marken) Så vänder du och gör rörelsen tillbaka ner till sittandes och avslutar som en sit-up igen. Som vanligt när det är en ny övning vill ju folk gärna prata mer om hur det känns och om den är svår eller lätt istället för att bara köra övningen ordentligt.


Dagens träning
Löpning 10min
Simma 20min
Benträning: hacklift, baksida lår, sittande frammåtspark, raka vader och hopp på bänk med ett ben och jämfota
Wushu pass grunder.

Morgondagen
Jogga längre runda, stretcha split och spagat 15min.
100 armhäv.
rehab baksida lår
Wushu pass med benträning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0