Ipren idag, tävling imorgon

Så har vi redan kommit fram till sista helgen i Peking. Mindre än en vecka kvar innan vi är tillbaka i Sverige och Gnesta. *suck* Men det ska nog bli bra.

Idag måste vi ut och handla åt folk, så det är dags att för tredje gången på tre månader åka iväg till en stor jobbig marknad full med utlänningar och än värre, kineser som sliter i en. Det är till dom här gångerna som det är bra att öva på att gå runt och se arg ut i hopp om att dom inte ska dra allt för mycket i ens kläder. Tidigare ar vi mest hållit oss till DVD affärerna när vi är borta på marknaden men nu måste vi nog ta oss in i mylleret med skrikande människor och fyllda gångar. Lika bra att ta en ipren redan innan man åker dit för huvudvärk är nog ganska lovande. =)

Imorgon blir det till att gå upp tidigt för klockan 07.30 är det öppningscermonin till tävlingen och vi ska väl knata runt bakom en skylt med skolans namn. 08.30 börjar sen tävlingsgrenarna och Zacke kommer vara i grupp 3 som ska ut, han har 13 st motståndare i sin svärdgren och när han är klar är det våran tur (tjejernas svärd) där det är jag och 8 kineser. Sen blir det ungefär en timmes vila för min del innan jag ska köra handform. 5 kineser varav en tidigare har vart bäst i hela Kina å så jag =P, helt ärligt så räknar jag inte med att vinna men det skulle självklart vara roligt om jag lyckades slå någon av kineserna. 13.30 sätter eftermiddags grenarna igång och där någonstans skulle Zacke köra sin handform men jag kommer inte riktigt ihåg när.
Den här "lilla" tävlingen hade vi tänkt som en bra laddning inför SM som kommer i maj. Att köra formen under en tävling brukar jämt vara en annan känsla än under vanliga träningspass, så nu kommer vi kunna känna av det redan innan den för oss viktiga tävlingen. Märka vad som känns bra och vad som kanske måste ändras tills helgen 9-10 maj.

Förhoppningsvis så kommer vi kunna ta lite bilder under morgondagens tävlingar.

Kommentarer
Postat av: Mika

Lycka till!!

2009-04-25 @ 18:39:06
Postat av: Andrej

Bra. Man skall tävla mot bättre motstånd - det ger resultat!

2009-04-26 @ 19:24:03
URL: http://www.rysken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0