Tillbaks online

Nu känns det som en evighet sen det hände nått här på sidan.
Men jag antar att alla där hemma har fattat att vårt internet har vart nere igen men att allt e bra som vanligt med oss.

Så en uppdatering om vad som har hänt här på universitetet den senaste veckan.

Jag har börjat plugga lite mer på min kinesiska, själv här på rummet i och för sig men jag lär mig ju ändå mer än om jag inte försöker alls. Å som den äkta godisgris jag är så motiverar jag mig själv genom att låta mig äta godis medans jag pluggar.

Eftersom vi har lite extra energi som vi tyckte att vi behöver göra oss av med nu när det är lov och inte riktigt lika hård träning så gick vi ut och köpte varsitt badmintonrack. Å utan att vi blir det minsta förvånade så stannar kineserna upp och stirrar för fullt när dom ser utlänningar göra nått. Det blev likadant när vi stod uppe på taket, men istället för att samlas i närheten av oss å kolla så står dom då på taket mitt emot å tittat. Kunde kan ha nått å göra med att jag tar av mig tröjan när vi kör uppe på taket. Zacke påstod i alla fall att dom gick iväg när jag ställde mig så att jag inte syndes, å att dom kom tillbaka när jag flyttade mig inom synhåll igen. Låter helt klart fel, men kineser e ju kineser.


Å så har vi tävlat också men det skriver jag mer om senare nu är det dags att äta lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0