En idé jag fick

Fick för mig att en ny balansövning var på sin plats förut när jag stod och kollade tv. Eller det började väl som vad träning, gick över till knästabilitet och vidare till en balansövning innan jag var klar.

1. Börja stå helt vanligt med fötterna höftbrett isär och blunda.
2. Gå långsamt upp så högt som möjligt på tå samtidigt som du lyfter upp armarna mot taket och vinklar bak huvet. Räkna till fem innan du rullar ner på fötterna igen och för armarna framåt.
3. Direkt när hälarna nuddar golvet böjer man knäna samtidigt som man igen går upp på tå. Dom två rörelserna ska vara i takt och du ska inte vara helt uppe på tårna försen knäna är böjda.
Så räknar du till fem igen och vänder uppåt.

Det blev ganska jobbigt efter ett tag, vilket bara kan betyda att det var bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0