Mjuka tankar

Idag känns det inte särskillt jobbigt att det är måndag. Ja menar, i vanliga fall brukar jag vara jätte stel och ha ont lite överallt såhär i början av veckan. Men både idag och förra veckan känns det mer - jag vet inte, men kroppen är i alla fall användbar.

Kanske är det tankens kraft som sätter in, för varje gång jag inser att jag tänker "Aj vad stel jag är, jag blir ju aldrig vigare" Så tänker jag snabbt flera gånger "Det är bara att slappna av - jag blir mjukare och mjukare helatiden". Jag måste ju lära mig att sluta tänka att jag aldrig kan bli vig, det är i alla fall inte till någon hjälp att tänka så.

Nu såhär efter veckans första pass sitter jag med min favorit yoghurt som jag hade köpt så många av och väntar på att jag ska bli tillräckligt hungrig för att kunna äta ordentlig mat.


Krämig yoghurt med svart ris och jordgubbsbitar.
Mums fillibabba


Kommentarer
Postat av: Pia

Svart ris låter spännande i filen.

2009-12-14 @ 06:03:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0