Den svaga som vill bli stark

Idag känner jag mig riktigt svag, inte fysiskt men psykiskt. Har ingen ork att ut och springa, sitter fortfarande kvar framför tv:n och bara tänker på att jag ska ut men det finns ingen lust till det alls. Känner för att sitta här och bli tjock och dålig ungefär. Proppa in allt som finns kvar av kakan, äta upp Zackes chips, dricka hans cola och riktigt sunka ner mig.

Så hur gör man då för att ta sig själv i kragen när man inte alls vill. Å jag har tyvärr ingen genväg, viljan kommer inte försen man väl har startat. Piggheten, glädjen och orken får jag av själva träningen det är vad jag måse försöka fokusera på, framtiden. Om vi bara sitter ner och tänker på vad som är skönast att göra just nu, vad som är bekvämast när man har att välja mellan att ge sig ut på snöslaskiga, kalla och mörka gator eller sitta i en mjuk fotölj och titta tv, ja då kommer vi knappast komma långt. Vad kommer vi då ha att se tillbaka till när även detta år tar slut? 

Om 20 år, hur vill du då se tillbaka på dig själv? Vad önskar du då att du hade gjort idag? Hur hårt skulle du önska att du hade pressat dig själv. Hur högt vill du ha nått?

Kanske inte är så dumt att springa lite ändå =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0