hem igen

Sá har det blivit nytt ár. Det firade jag i tyskland tillsammans med familjen och svágerns familj pá deras bát, vi var ute pá rehn...tror jag nán flod i alla fall och kollade pá alla fyverkerier som smälldes över hela stan, och alla bláljus som kom överallt. Det var nämligen inte alla raketer som ákte uppát. Sen lág det en tjock dimma över hela stan för det bláste alldeles för lite, gick knappt att ta sig hem. Jag kom inte i säng försen vid tre tiden men vaknade runt nio i alla fall sá det blev alldeles för lite sömn den natten. Försökte ta igen lite nu när jag gick och la mig vid halv elva, men dá vaknade jag halv sju istället. Vägrade kliva upp och halvsov fram till 8.30
Svágerns pappa hade sagt att han skulle sluta röka efter nyár men klockan ett tändes första cigaretten med ursäkten att han máste röka upp paketet han hade annars var det ju slöseri. Förmodligen är det sá dom tänker i Gaza ocksá, dom máste bara spränga alla sina bomber för annars är det ju slöseri.

Nu väntar jag pá att nágra andra ocksá ska vakna sá jag kan ta mig ut och springa och bli insläppt genom porten sen utan att behöva väcka Emily, som förresten är jätte söt och sitter och sjunger mest helatiden. Hon lärde sig säga Cissi pá en gáng när hon träffade mig, á när jag gick pá toa pá flygplatsen stod hon och ropade efter mig. Mamma och pappa (alltsá mormor och morfar) kallar henna Cecilia mest helatiden sá likheten är väl säkert stor.

Annars har vi spelat spel större delen av dagarna, mest sánna där jäkla skit spel om jag fár säga det själv, jag har alltsá inte vunnit. Men det är roligt ändá, borde köpa spel sá man har nágra hemma men dá sitter vi ju ändá vid datorerna helatiden.

Idag ska vi ta oss tillbaka till sverige, vi kommer sova pá báten, sá imorgon är jag hemma.
Gott nytt ár föresten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0