Viljan att vara elit

Räcker det att träna mycket? Räcker det med att vilja och försöka?
Jag är bäst i Sverige, kom 7:a på mitt första EM (08), kommer förhoppningsvis få åka på VM i år. Betyder det att jag redan är elit? Hur ska jag göra för att nå toppen?

Det är svårt när man inte riktigt har någon tränare. Visst har jag en lärare på mina träningspass här på skolan. Hon rättar en del fel och säger åt mig att hoppa högre eller vara snabbare i rörelserna. Blir jag snabbare bara för att någon säger åt mig att vara det?!
Jag får träna styrka, snabbhet, balans utanför lektionerna. Allt det som behövs för att bli bättre. Jag läser på och försöker hänga med alla nya idéer. Jag gör samma övningar som dom som redan är bäst i världen gör. Men dom har tränat i 20 år, om 20 år är det försent. =P

Att göra träningsschema till sig själv, pusha sig själv och ge mig själv lite nya tips för att komma framåt är inte alltid det lättaste.

Gör jag verkligen så gott det går?

///
Lite tankar när man sitter själv i ett tomt rum.
Så fort Zacke kommer tillbaka från sin kinesiska lektion blir det mer träning.

Kommentarer
Postat av: Snorkfröken

Kan faktiskt inte ge nåt svar på dina funderingar, men du verkar ju ha motivation att bli bäst, så lycka till!

2009-03-18 @ 20:14:52
URL: http://snorkfrokens.blogspot.com/
Postat av: Andrej

Den osäkerheten finns nog alltid. Tränar jag för hårt? Tränar jag effektivt? När jag körde sträckträning började jag få tendenser att ta det lugnt på vissa pass. Det är knappast bra.

Lyssna på kroppen, vara avslappnad men ge järnet (mentalt) är nog en bra väg.

PS. Hur gick det med skorna? Vem vann?

2009-03-18 @ 21:53:03
URL: http://www.rysken.blogspot.com
Postat av: DW

elit blir du när du försörjer dig på utövandet så liten chans för det i Sverige :(

Dock ligger du på elitnivå i träningsmängden och resultaten av träningen, så bara att kämpa på!

2009-03-19 @ 02:15:51
Postat av: Tina

Vad är det du tävlar i?



Läste din kommentar om tävlingen nu...så tyvärr det missade jag. Hoppas det kommer fler tillfällen=)

2009-03-19 @ 11:14:17
URL: http://trueborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0