Höst depression och vårkänslor

Är det inte konstigt ändå att hösten inte är förknippad med en massa kärlek utan bara våren? Det blir kyligt och man sätter på sig stora gosiga kläder, å dessa underbara höstpromenader med löv i alla möjliga färger.


Visst är det lite sent att prata om hösten nu, löven kanske redan har fallit av i Sverige och här i Kina är det minusgrader. Men då vi har snö är mysfaktorn på topp! Sen att jag bara fick uppleva hösten under en vecka borta i Toronto kan även ha gjort den väldigt mycket mer romantisk då jag slapp regn vecka efter vecka i månaders tid.



 
Det blev en väldigt lugn början av träningen, gjorde faktiskt bara ett pass idag nämligen morgonpasset. Jag hade hoppats på att kunna börja träna jätte hårt på en gång. Men då det bara blev 3 timmars sömn inatt var jag inte alt för pigg och den korta lilla tuppluren jag skulle ta på dan vart ett par timmar längre än jag hade tänk. När jag väl vaknade och väckte Zacke för att fråga om vi skulle gå och träna nått hade han tydligen gått och lagt sig för kvällen. Klockan sex!

Kan ju knappast påstå att jag var nå piggare än honom, men jag har i alla fall suttit och försökt hålla ögonen öppna för att lyckas vända på dygnet lite snabbare. Så kanske man kan hålla sig vaken och vara tillräckligt pigg för att träna två pass imorgon. Det är i alla fall vad jag hoppas på.


Nu har i alla fall klockan blivit så pass mycket att jag kan ställa mig i duschen ett tag och sen få krypa ner under täcket utan att känna att det är för tidigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0