Små monster

Så sitter man här och har ont i halsen ändå, jäkla kille att smitta mig!
Det är väldigt störande eftersom jag känner mig frisk i övrigt, men blev andfådd av att gå tre våningar i trappan.

Idag blir det väl till att kurera sig med vatten, te och massa frukt. När killen var sjuk här i veckan så bestämde vi att är man sjuk så får man äta hur onyttigt man vill. Vilket just nu kändes som en dum idé, varför skulle jag vilja äta en massa extra socker när jag är sjuk? Sånt älskar väl bakterier? Det har jag fått för mig i alla fall. Minns när man var liten och såg några tecknade baciller som blev jätteglada och växte när dom fick socker. Kan även vara så att det var något tandtroll, men socker vill jag ändå inte äta när halsen är öm.


Så får det väl bli ännu en vilodag i hopp om att vara frisk imorgon tills lektionerna börjar igen.



Kommentarer
Postat av: Andrej

Krya på dig!

2009-11-15 @ 11:38:28
URL: http://www.rysken.blogspot.com
Postat av: DW

haha serien du minns heter "en cell-sam historia" :) fanns även "det var en gång rymden" och "det var en gång världshistorien"

Finns på dvd här

http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?ref=&id=54442&utm_source=Prisjakt&utm_medium=PriceComparisonSite&utm_term=&utm_content=&utm_campaign=

:D

2009-11-16 @ 04:30:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0