Stressad viting

Nu har jag precis vart ute på en uppfriskande powerwalk i 60min.

Hade bara planerat att ta en liten promenad längs ån utanför skolan, se hur långt bort det var till nästa bro å knata över där och sen gå tillbaka. Men så kom jag till bron och såg nästa bro längre bort och tänkte att jag kunde gå över där istället. Samma tänkande blev vid några fler broar tills dess att jag kom till en som var en 4-filig väg vilken jag inte orkade korsa så där blev det övergång för att börja ta mig tillbaka.

Självklart blev jag utstirrad från alla håll och att jag dessutom gick så snabbt är inte till någon hjälp för att smälta in i det här landet där alla rör sig i ultrarapid. Powerwalk är knappast någon trend man ser kineserna följa, här är det mer populärt att röra sig sakta.


Kommentarer
Postat av: Penny

Kan du inte ta lite kort nästa gång du är ute och går, vore kul att se lite broar och slöa kineser ;D

2009-11-22 @ 03:06:02
URL: http://rianz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0