Vändpunkten

Nu tror jag att det börjar vända. Har kommit upp ur sängen och känner mig levande trots att jag inte tagit någon ipren idag. Så om inte febern är borta så är den i alla fall betydligt bättre. Igår behövde jag bara ta en ipren när jag skulle sova och idag är faktiskt sista dagen som jag får ta det, för nu har jag stoppat i mig dom i fem dagar.

Men nu har jag också börjat med lite annan spännande kinesisk medicin.


Ett te som ska öppna upp luftvägarna, ska fungera som astma medicin men jag kan ju inte jämföra direkt eftersom jag inte tar svenska hjälpmedel mot astma.

Dricker hostmedicin som smakar lakrits, väldigt lik svensk hostmedicin. Hörde att man skulle bli yr i huvet och borta av den men det är möjligt att jag redan var tillräckligt borta på grund av febern så att jag inte märkte någon skillnad men jag tror att den hjälper mot hostan i alla fall.

Fick även några bollar som jag skulle tugga på mot hosta. Påminner lite om älgbajs som har blivit inpackat i en vaxboll. Skulle inte heller förvåna mig om det smakar likadant, jag blir i alla fall väldigt illamående av att tugga på dom å det är ingen höjdare att det fasnar en massa bitar i tänderna som ligger kvar och ger smak ett bra tag efter att allt annat är svalt.

Kommentarer
Postat av: Pia

Mmm yummy älgbajs, låter lockande. Hi hi

2009-11-26 @ 11:08:53
Postat av: Penny

uff låter inte kul det där.. hoppas du blir bättre snart! (=

2009-11-26 @ 19:14:20
URL: http://rianz.blogg.se/
Postat av: Mika

Hehe det finns roliga mediciner i Kina!

Krya på dig!

2009-11-27 @ 21:03:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0