"Träningsnyheter"

Ibland när jag har tråkigt så kollar jag runt på träningssidor. Vilket är precis vad jag har gjort nu också.
det är väldigt sällan det står något nytt på dom här sidorna utandet är i stort sett samma övningar dom kommer med helatiden och det handlar självklart om att bli så vältränad som möjligt utan att behöva göra minsta lilla.

Men så hittar jag artikeln "populära träningsnyheter", spännande värre tänkte jag och ville självklart se vad det var för fantastiska nyheter som hade kommit nu. Men om det här är vad som klassas som nya träningsformer så var det ju inte mycket att hurra för. Capoeira och Kinesis kallades även för nya träningsformer för tre år sen och då hade i alla fall capoeira redan funnits i Sverige i flera år och utomlands har man kunnat träna det sen 1937 då det inte längre var förbjudet.
                        
Jukari var väl det närmsta dom kom med en ny träningform, det är faktiskt bara är lite mer än ett år gamalt och finns ju ändå inte i Sverige än. Lite förståels får man väl ha att det är svårt att komma på nya saker att skriva om på träningsfronten, då blir det lätt att dom kollar upp vad dom skrev om förra året vid samma tid och sen är det bara att repetera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0