Går inte att lura sig själv, ibland

Närmre tre timmar har gått åt till att sitta i en soffa och inte göra nånting nu på kvällen. Zacke och hans bror hade spelkväll, medans jag satt och proppade in chips och tittade på. Sen var jag riktigt seg och trött, även något besviken eftersom jag var lovad en helkroppsmassage efter att ha klippt honom. Så nu när det var dags att ta sig ut och springa la jag över allt på Zacke och sa att jag var för trött efter att ha suttit så länge och tittat på deras gameande. Jag ville alltså inte alls ut men ville gärna skylla på nått annat än att jag är lat. Men jag lyckades inge vidare med min idé för Zacke efbjöd sig att springa med mig, så då skulle det plötsligt vara mitt fel igen om jag hade stannat hemma. Finns ju inget annat att göra än att ta sig ut i ett sånt fall. Så idag har jag hållt igång i 5veckor och 1dag med mitt springande, men vissa dagar är det precis att jag lyckas ta mig ut. Andra dagar känns det som om jag skulle klara av att fortsätta hela nästa år oxå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0