Ilska, trötthet och magsyra på blommorna

Så var det äntligen dags för lite träning igen. Passet var riktigt bra, känns tydligt i kroppen att det gav en hel del. Men hade du frågat mig halvvägs in i passet så hade svaret vart "J*vla skit sport! Jag hatar den, piss träning!!!" Så, nej det gick väl kanske inte helt som jag ville och i min fantasi hade jag slagit sönder halva lokalen när vi bara hade kört hälften av hoppen. När det går dåligt blir jag kanske arg lite för lätt, å även om jag håller tillbaka det väldigt mycket så syns det allt för tydligt ändå. Jag knyter högerhanden, ser argare ut än vanligt och skulle man göra misstaget att prata med mig så säger jag gärna nånting elakt tillbaka. MEN, hur gärna jag än vill så slår jag varken folk eller har sönder saker. =)  Dom flesta håller sig ändå på avstånd och säger inte så mycket, förmodligen ser jag inte så trevlig ut just då. Zacke gör i alla fall små försök att få mig på bättre humör genom att jävlas lite med mig för att sen låta mig knuffa på honom, då brukar det komma fram ett leende.

Mycket formträning idag och benen verkade mot slutet göra allt för att kämpa emot mig. Allt för ofta vann dom dessutom då det slutar med att jag håller på och snubblar på mig själv, tappar balansen när jag står still och knappt kan resa mig upp från dom låga ställningarna. Men tids nog ska väl jag och benen komma överens om hur det hela ska gå till. =)

Zacke gjorde misstaget idag att under den sista och jobbigaste halvtimmen hälla i sig närmre 1 liter vätska. Jag kan förstå honom eftersom det är väldigt torrt i lokalen så man vill hålla halsen fuktig annars gör det lite jobbigt ont att svälga. Hur bra det än är att dricka ordentligt så måste man försöka hålla tillbaka suget lite om man tränar riktigt hårt. Idag straffade det sig för honom. Kroppen orkade inte fokusera på allt vatten i magen då den behövde all energi åt att ta hand om musklerna. Så den bestämde sig för att problemet skulle bort och Zacke kunde inte göra så mycket annat än att vika sig dubbelt och vattna blommorna utanför lokalen.

Nu är det i alla fall dags för väl behövd vila. För imorgon skulle vi köra likadant igen  =)

Kommentarer
Postat av: Andrej

Usch då! Det är ju såna svackor som kommer helt plötsligt och som är jäkligt tunga att ta sig igenom. Som en förkylning, typ.

Hälsa Zacke det som vår tränare brukar säga när någon (ny) frågar efter vattenpaus:

-"Bara hundar dricker vatten!"

2009-04-07 @ 15:01:46
URL: http://www.rysken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0