Hoppsparkar i massvis

Morrn morrn!



Idag började jag morgon passet med att springa 2km, eftersom jag blev så varm och mjuk igår efter att ha vart ute och joggat tänkte jag det var lika bra att satsa på det igen. Tyvärr kom jag på det lite försent och hade inte tid att jogga runt i en halvtimme innan passet började. Fast det kändes ganska bra även med det lilla jag hann med.

Det blev väldigt mycket träning av hoppsparkar idag. Ibland får vår tränare ett ryck och kommer på att vi ska öva på en massa saker som vi sällan tränar på. Vilket faktiskt är jätte bra men vissa rörelser är riktiga rygg-dödare, som tur var är man ju berädd och vet vilka rörelser man måste sätta på sig ryggskyddet inför.

Förutom rygg-dödar hopp så skulle vi även försöka landa hoppen i spagat och sittandes med korsade ben. Kan ju säga att det gick mindre bra för oss alla, förmodligen mestadels eftersom ingen av oss klarar spagaten. Men roligt var det och jag gör ju så gott det går, vilket betyder hoppa ner tills dess musklerna tar emot oavsätt om jag är nere ordentligt eller inte. Då kändes det bra att vi hade kört lite extra hopp och var riktigt varma innan vi gav oss på den.


Kommentarer
Postat av: Pia

För en ovig som mig ser det där ut som en spagat. ;)

2009-12-04 @ 12:13:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0