Krossa lår och mosa nyckelben

Fyset blev självklart ben eftersom det är måndag.

Lite vanliga benböj som uppvärmning innan jag ställde mig med en vikt under hälarna för att kunna köra min benböj ännu djupare. Då kunde jag verkligen gå ner och nästan sätta mig på hälarna innan jag vände uppåt. Det gjorde också att jag fick fram vikten lite och kunde inte använda rumpan lika mycket på uppvägen, så låren fick jobba extra mycket.

Sen körde jag frontböj igen, blev på 35kg även denna gång. Jag lyckas ju inte alls få fram axlarna så pass mycket som det är tänkt utan stången hänger mestadels på handleden samtidigt som jag trycker den in mot nyckelbenen.

Men övning ger färdighet!



Efteråt blev det till att träna på de nya wushu rörelserna, hopp tekniker - eller snarare försöka få till landningen och självklart en del stretching.


Kommentarer
Postat av: Daniel

Jisses så duktig du e!! WOW!

2009-12-07 @ 22:10:02
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0