Som katten Gustaf

Jag har gått och vart hungrig större delen av dagen känns det som.
Ändå började jag morgonen med en shaker på mjölk, protein, banan och jordnötssmör. Vilket var väldigt gott jag jag blev proppmätt för stunden. Men direkt efter träningen var jag hungrig igen och vi fick gå till kafeterian där det blev en ägg-rätt och en skål ris.

Zacke passade på och vilade lite medans han väntade på sin mat. =) Åt nästan all mat och hälften av riset men två-tre timmar senare ville magen ha mat igen, och jag blir direkt jätte hungrig. Det är inte så att jag får någon förvarning, utan det är mat NU! som gäller.
Så den gången gick vi ut till resturangen där det blev en kyckling rätt och en ko rätt, självklart med ris till!


Tyvärr så gillar inte Zacke när maten är stark så därför gör dom någon annan sås till kycklingrätten som verkar innehålla alldeles för mycket socker för min smak. Då får jag använda halva risskålen som avtorkning för att få bort allt kladd från kycklingen.
Sen dess har det vart ägg, mackor med jornötssmör (inte särskillt nyttigt men jag har fått nått för jordnötssmör nu) och nu till slut blev det en massa ris med lite kyckling. Men istället för att få ordentligt kött i så har kineserna nån förkärlek till skinn, ben och fett. Det är tydligen dom "fina" bitarna. YUK!


Så då gör vi precis som kineserna gör med bitar dom inte gillar. Kastar det på bordet eller på golvet, och om man råkar få in det i munnen e det bara att spotta. Haha just det sista har jag inte blivit så bra på än utan jag plockar ut det igen med pinnarna och lägger det bredvid tallriken.

Nu ska jag ta och sova innan jag blir hungrig igen.
// 22:11

Kommentarer
Postat av: JONNA

åh kina mat! så gott :)

2009-02-28 @ 13:00:44
URL: http://joonnaak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0