Viljan fanns där i alla fall

Idag hade vi två taiji kineser med på vårt pass. Förmodligen tyckte väl tränarn att vi var för få du vi bara e fem elever som kör annars och blir väldigt trötta när vi kommer till hoppen. Men idag hann man återhämta sig lite mellan varje hopp och kunde därför ta i varje gång det var ens egen tur att köra igen. Två pers till är väl inte så jätte mycket men när det är två taijiare så blir det ändå ganska stor skillnad.
Som tur va fick dom inte vara med när vi skulle köra form, det skulle ha tagit alldeles för lång tid och förmodligen hade man blivit seg mellan varven.

När träningen började gå mot sitt slut så blev det benböj. Å här drar dom gränsen mellan tjejer och killar ganska rejält. Jag (som enda tjej) skulle köra med stången och 20kg vikterna och killarna var tvugna att lägga på 15kg extra på varjesida. Själv hade jag nog dragit gränsen med hur mycket folk väger att dom ska ta sin egen vikt eller nått sånt. Men på alla styrkeövningar säger hon åt mig att köra mindre eller lättare. Fast vad gör det om man ändå bara lyssnar de gånger man känner sig trött. =p Annars e det bara att lossas som om man inte fattar vad hon säger å köra på ändå.
Första setet kör jag med mina 60kg men sen när killarna har lastat på 90kg (som dom ändå inte orkar köra ordentligt med) så vill ju jag självklart också testa. Tyvärr lyckades jag bara köra så djupt som killarna gjorde så sista settet fick jag gå ner till 70kg. Då dom andra två inte orkade fortsätta utan satte sig och tittade på istället. SUCKERS!   =P

Zacke har gjort nått med sin axel och idag tänkte han inte på att ta en ipren innan träningen så han vart tvungen att ge upp efter ett tag. Det är även möjligt att viljan spelade stor roll på hur ont det gjorde för han var jätte trött och ville bara sova imorse.
Brukar i alla fall vara så för mig, att dom dagar jag inte har någon ork eller lust att träna känner jag av mina skador så mycket mer än dagar då viljan är stor.

Nu ska jag lägga mig en stund med min nackmassage kudde, för det blev ett par krashlandningar idag också. =)

Kommentarer
Postat av: Cicci

Hej!

Vad roligt, då sk jag kolla in din blogg lite närmare också. Ja, kvällen var skoj & trevlig.

=)

2009-02-26 @ 11:59:57
URL: http://www.metrobloggen.se/ciccisdagbok
Postat av: Andrej

Visst är det så att viljan styr smärtan! Vill jag inte träna känner jag efter... oj då, ont i halsen, ont i knät, stel i knäna...

Vill jag träna gör jag något åt problemet, fokuserar på träningen och så släpper det mesta... SANT!

2009-02-26 @ 21:46:13
URL: http://www.rysken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0