Sveriges färger pushar på

Nu när det var dags att åka ut för att träna ben i ladan satte jag på mig mina landslagsbyxor. Självklart sa jag till Zacke att det var för att dom är fodrade och lite varmare än dom andra, vill ju inte ha den där blicken "du e ju pucko". För jag är ganska säker på att jag hade fått den om jag hade sagt som det var. Var nämligen så att jag ville köra bra och tänkte testa nått nytt, har man landslags kläderna så kanske man ger lite mer. Hade dom på mig en gång när jag var ute och sprang och även om alla andra bara ser ett par blåa byxor så vet ju jag vad det är för några. Å springer man runt i "sveriges byxor" kan man ju inte bara jogga, då gäller det att ge allt och lite till. Jag vet, puckat, men alla sätt som funkar är bra. Därför ville jag även ha dom nu när det var benträning.

Dom är inte särskillt snygga och jag vill inte heller ha på mig dom i vanliga fall men vissa dagar behöver jag en liten push för att orka träna ordentligt.

Å det gick ganska bra, körde benböj:

40kg 8rep
60kg 8rep
70kg 8rep
80kg 7rep
80kg 8rep
70kg 8rep med slut ryck.

Jag är nöjd eftersom jag i vanliga fall bara brukar köra riktigt djupa benböj med 70kg å nu klarade jag 2set med 80kg också.

Bra kämpat, nu är det bara gymet kvar vid sju-tiden. Men då blir det inga sverige byxor, där finns det ju faktiskt folk. Kanske ska ge mig ut och springa en kort runda till ikväll bara för att splitten var så förnedrande dålig, måste ju stretcha mer!

Kommentarer
Postat av: Leia

Åhå, grattis du med i förskott!

Håller med!

2009-01-26 @ 17:57:37
URL: http://onlyforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0