Utomhus

Idag hade vi det andra passet utomhus för sommaren. Började lite i förväg med att köra ute verje söndag även om vi inte slutar med vår inomhus träning försen i mitten av juni. Förra veckan blev det mest kondition då vi var ute och sprang upp och ner i backen och runt lite.

Idag när vi hade klivit upp fann vi aldrig lusten för att springa eller för att träna i största allmänhet. Men eftersom det är vi som bestämmer så var beslutet att inte springa ganska enkelt att fatta. =)

Istället körde vi på att improvicera:
Uppvärmning, ok vi springer lite men det är tråkigt att bara springa runt runt på en plan så in i skogen och jag zickzacka mellan träd och stenar så fick dom andra följa mig. Sen hade jag ingen lust att stå å stretcha heller så istället blev det en runda med stretchingssparkar av fritt val.

Tillbaka där vi började. Ja, ben är bra val att börja med så jag ledde å vi körde utfall tills det brändes rejält i benen. Eftersom jag då inte längre ville köra utfall bestämde jag mig för att göra ett sträck i marken och när man hade passerat det skulle man spurta resten av biten. 

Så en till benövning innan jag hitta på att vi skulle köra nån ny arm/axel övning, som var betydligt jobbigare än jag trodde att den skulle vara men eftersom jag redan innan vi började sa hur långt vi skulle köra så var det ju bara att fortsätta.

Bröst, underarmar, vader, rygg och mage. Sen hade vi lyckats fått en timme att gå å det hade inte vart så hämst som det kändes innan vi började. Som vanligt kändes det betydligt bättre att ha svettats lite än vad det gör att sitta still, hur skönt det än ar att bara sitta och lata sig ibland.

Kommentarer
Postat av: I Love Travel

Åh om det ändå vore sol ute!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0