Yoga

Igår kväll när jag reste mig upp ur sängen efter att ha legat och tittat på senaste James Bond filmen bestämde jag mig för att skippa dagens morgonpass. Det gjorde sådär ont så jag bara rasade tillbaka ner på sängen, och ibland måste man väl faktiskt ta och lyssna på kroppen.

Men vila behöver ju inte betyda vila, så jag gick fortfarande upp ur sängen imorse och började söka på yoga övningar, tyckte att sånt borde ju varken mina knän eller fotleden klaga över.
Började med dessa övningar som jag hittade på http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/viktklubbse/article450417.ab


Var helt klart sämst på den sista då min rygg vart som en ostbåge, det stretchade jätte mycket och jag fick ont i huvet. Släppte ju så fort jag gick ner igen så det var nog välbehövligt.

Nu ska jag fortsätta läsa och leta efter lite fler övningar, klarar inte av att bara ligga och slappa nu när jag inte gick på wushu lektionen. Då skulle jag känna mig jätte lat och dålig.
Sen blir det lite taiji steg för fotleden också. 


Kommentarer
Postat av: Lina

Härligt med yoga.

2009-03-13 @ 13:15:00
URL: http://liinaedfeldt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0