Uppmjukning

Träningspass nummer två idag blev mestadels stretching faktiskt. Vilket jag hade ett starkt behov av efter att ha varit sjuk och inte rört på mig tillräckligt de senaste dagarna. Visst tränade jag imorse men då blev det inte lika mycket stretching som det blev nu, satt nämligen i lite mer än en timme och mjukade upp höften i alla möjliga - och för tillfället även omöjliga - vinklar.

Det knäppte, knakade och hoppade en hel del men tillslut kunde jag nästan kalla mig rörlig. Vilket förhoppningsvis betyder att morgondagens träning kommer gå en aning lättare.

Så när alla töjningar väl var avklarade gick jag in i viktrummet där det den här gången blev vader, knästabilitet och balans.


Vader - raka ben med skivstång.
60kg 20rep*2
70kg 20rep*2
75kg 20rep
80kg 18rep



Knästabilitet
, upp och ner på en höjd utan att knät får vobla. Ungefär som att gå upp och ner på samma trappsteg bakåt. Eftersom det var ett par veckor sedan jag gjorde övningen så blev det utan vikter idag, och det kändes tillräckligt ostabilt som det var.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0