Hälsofreak

Nu är snart första veckan med strikta regler om vad jag får och inte får äta över. Har åter igen tagit upp att jag bara får vara "onyttig" på lördagar nu under perioden då jag hade hoppats på att göra av med lite extra fett från låren och rumpan å istället bygga upp mer styrka, och jag vill ju inte bygga muskler på glass och läsk.

Det har ibland vart en hård kamp, exempelvis i onsdags då Zacke beställde en pizza som jag kände lukten av när jag var hungrig. Eller när jag sitter vid datorn och blir törstig och den enda drickan som är inom räckhåll är läsken bredvid Zackes dator. Men jag har klarat det!


Man får lära sig av sina misstag, nu står det alltid vatten och nötter nära tillhands.


Det har gått åt lite mer vatten och mandlar än vanligt, det har nämligen vart vad jag smällt in i munnen varje gång ögonen suktar efter kakpaketet. Förmodligen kommer jag inte ens att hitta något gott att äta på imorgon när jag väl får, så kommer jag gå sugen hela nästa vecka igen.

Kommentarer
Postat av: Andrej

Lycka till. Du kommer att må bättre om ett tag. Jad lovar.

2009-11-06 @ 17:42:36
URL: http://www.rysken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0